Füst, átverés és garancia

Füst, átverés és garancia

 

Több chiptuninggal foglalkozó cég nyugodt szívvel ajánlja a chiptuningot a garanciális autók esetében, mivel a márkakereskedések a módosítást nem veszik észre. Vannak azonban olyan márkák, melyeknél a gyári szoftvert érdemes visszarakni mielőtt kötelező szervizbe megyünk.

Egy rutinos motoroptimalizáló szerint, a legtöbb hazai chiptuning hibája az, hogy az emissziós értékeket figyelmen kívül hagyják. Ez főleg a dízelek esetében szemmel láthatóbb, ugyanis ezek fekete kormolással adják tudtunkra, hogy valami nem a gyáriként működik odabent.

A chiptuninggal foglalkozó műhelyek bizonyos hányada szereti szédíteni az ügyfeleket a fékpadon végzett mérésekkel, amelyekben ne bízzunk vakon. Az ottani adatokat ugyanis állítólag pofon egyszerű manipulálni, így verik át a kuncsaftokat. Nem beszélve arról, hogy az autót is olyan irreális terhelésnek teszik ki, amilyet nem kaphat normális esetben.

 

Bizonyíték, nem ígéret

 

A mondás úgy tartja, hogy a puding próbája az evés, így a gyakorlatban is kipróbáltunk egy chiptungon átesett autót. A 8 esztendős Saab 9.3 turbó már korábban is bizonyított több tesztautó mellett, amely a 265 lóerős szívómotoros Audi TT-t is lekörözte.

 

A gyári 185 lóerős turbó motor a chippelést követően 230 lóerőre duzzadt, és az alapból 8,5 másodperces 100-ra való gyorsulást 6,8 másodperc alatt hozza. A 230-as végsebesség is olyan tartományba lépett amit már a mai autók alapesetben tiltanak.


 

Egy autó az autópályán éli ki magát igazán. A 200 lóerő környéki GTI Goldok vagy Type R Hondák a küzdelemben mindig alulmaradnak, de állítólag egy 265 lóerős Mazda3 MPS-t is sikerült vele egyszer befogni, igaz csak 230 körül. Mindezt alig több mint 1,5 millió forintból.